zaterdag 31 oktober 2015

Tijd voor een bedankje: Watercolor Wings en de Butterfly Thinlits




Als je mijn Instagram Account volgt heb je al een voorproefje gekregen: Vorig weekend was ik een avondje aan het experimenteren gegaan met de Watercolor Wings set. Ik had hem al een tijdje in huis maar de tijd ontbrak me om er echt mee aan de slag te gaan.

Watercolor Wings is een Photopolymeer stempelset waarbij je in meerdere lagen inkt een vlinder opbouwt. En de stempel is zo gemaakt dat het er een beetje uit ziet alsof je aan het aquarelleren bent geweest. En ik hou wel van die stijl.


Er zijn twee soorten vlinders om te maken. En ik heb gekozen voor de grotere. Ik had wat rond gegekeken op Pinterest* op zoek naar mooie kleurencombinaties en daar zag ik een paar kaarten die de Watercolor Wings gecombineerd hadden met de Butterfly Thinlits en daar ben ik voor gegaan:


Voor zowel de vlinder als de achtergrond heb ik Daffodil Delight, Tangelo Twist en Calypso Coral gebruikt. De vlinder heb ik gestempeld en toen uitgestanst met de Bold Butterfly Framelit. Daarna heb ik de zwarte vlinder uitgestanst met de Butterfly Framelit en op de vlinder gelijmd met de Fine Tip Glue Pen. De achtergrond heb ik gemaakt met door de inkt op het extra dikke Whisper White cardstock te sponsen met een Sponge Dauber. Om het precies die vorm te geven heb ik een zelfgemaakt stencil gebruikt: Ik heb de stans voor het kleine kaartje uit de Project Life Cards & Labels gebruikt om de vorm uit een overhead projector sheet te stansen. Zo hou ik een stencil die ik meerdere keren kan gebruiken maar je kunt ook rustig een eigen vorm uit een stuk papier stanzen of ponsen en zo je eigen stencil maken. 

De Thank You's komen uit de Another Thank You stempelset. 

Hier vind je een overzicht van de gebruikte produkten. Mocht je direct willen bestellen dan kun je er gewoon op klikken of mij even een mailtje sturen: sgortzak@yahoo.co.uk.
Built for Free Using: My Stampin Blog


Vergeet niet dat er aanstaande woensdagochtend weer een gratis inloop is bij mij thuis. Van 10.00 - 12.00 gaan we voor de kerst aan de slag. Je kunt er maar beter vroeg bij zijn nietwaar?

Fijn weekend en tot volgende week!

* Op mijn pinterest-account heb ik een bord speciaal voor ideeen met Stampin' Up! vlinders. En er zijn nogal wat vlinders te vinden in de catalogus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat wat van je horen!