zaterdag 28 februari 2015

Scrapbooken met Stampin' Up!



Gisteravond weer eens een all-Stampin' Up!  layout gemaakt.  Deze keer van een oppasdagje dat ik afgelopen week had. Samen met mijn zoon mocht ik op het jonge dochtertje van mijn vriendin passen en ik had Thomas een belangrijke taak van 'Grote Broer' gegeven.  En die taak heeft hij met verve vervuld. Hij was zo lief en zorgzaam voor haar.  Steeds kijken of ze wel goed zat of lag.  En of ze misschien honger or dorst had.  Hij wilde haar ook steeds optillen en op schoot.  Totdat ze ging huilen, daar kon 'ie niet zo goed tegen:-)))

Voor deze layout heb ik een template gebruikt van een online community waar ik lid van ben:  Simple Scrapper. Zo'n template is een ontwerp van een pagina die je dan naar eigen wens kunt volgen.  Deze keer heb ik hem helemaal gevolgd omdat ik het zo goed hierbij vond passen. Maar je kunt ermee doen wat je wilt.



De basis van deze pagina is een A4-tje Naturals White. Hier heb ik spetters op gestempeld met de Gorgeous Grunge stempelset. Verder heb ik een doilie gebruikt en candy dots in dezelde kleuren als het stippen papier. De veertjes bovenaan heb ik zelf geknipt uit het stippenpapier.

Al het gestippelde papier komt uit de Designer Series Paper Stacks. Dit zijn grote pakken 30,5 x 30,5 cm papier in 10 kleuren van een kleurfamilie (brights, neutrals, naturals of regals). Van iedere kleur krijg je 4 sheets met 4 verschillende dubbelzijdige dessins: stippen, schuine streppen, mini chevrons en een scallop. Heel veelzijdig en mooi te combineren met de inkt en uni card stock. De stippen zijn wel mijn favoriet.




Op deze layout heb ik ook voor het eerst genaaid met de naaimachine! Dat wilde ik al zo lang eens proberen en omdat er op het template ook gezigzagd was heb ik het gewoon eens geprobeerd. Wel eerst even op een stukje scrappapier getest en wat instellingen aangepast maar uiteindelijk moet je het toch gewoon doen.  En al is het not een beetje wonky ik vind het een heel gaaf effect hebben.

Wisten jullie trouwens dat er ondertussen regelmatig een Amsterdamse (en omgeving:-) scrapbook crop is? Iedere maand zo ongeveer komen we met een paar scrap enthousiastelingen bij elkaar om gezellig te scrappen. Als je ook een keer mee zou willen doen dan ben je van harte welkom. Vrijdagavond 20 maart is de volgende, in de buurt van Osdorp deze keer. Mail even als je mee wilt doen.

Nog een fijn weekend allemaal!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat wat van je horen!