zondag 15 juni 2014

Werkbeschrijving: Maak je eigen visitekaartjes


Toen ik net demonstrator was wilde ik natuurlijk ook een visitekaartje hebben om te geven aan mensen die geinteresseerd zijn in wat ik doe. Ik was aanvankelijk aan het kijken bij Vistaprint en Drukwerkdeal.nl maar bedacht me al snel dat ik ze natuurlijk ook gewoon zelf kon maken (duh!). En dus maak ik nu regelmatig een vers setje visitekaartjes. Mocht je dat ook leuk vinden om te doen dan heb ik hieronder een werkbeschrijving voor je.

Wat heb je nodig voor 18 visitekaartjes:



- 2 vellen A4
- Printer
- Stempelset met leuke patroontjes
- Een paar kleuren inkt, minimaal 3
- Angled Tag Topper Pons
- Lint in de kleuren van jouw inkt







Je begint met het printen van jouw gegevens op het A4-tje. Aangezien ze later in de Angled Tag Topper Pons gaan moet je er rekening mee houden dat je tekst binnen de 5 cm valt.  Ik heb daarom een Word Document aangemaakt en daar een tabel in aangemaakt met 3 kolommen en 3 rijen. Die kolommen kun je dan instellen op 5 cm breed. Je mag mij ook een mailtje sturen voor mijn bestand, hoef je alleen maar aan te passen dan. Verder moet je ook zorgen dat je boven de tekst wat ruimte laat want daar gaan straks de hoekjes af en het gaatje in.







Als je het uitgeprint hebt draai je ze om en ga je ze lekker bestempelen. Maak het lekker vol zodat er straks aan de achterkant van ieder kaartje verschillende afdrukje te zien zijn. Denk er ook aan dat je de buitenste randen straks wegsnijdt dus focus op het 'midden'.







Als je klaar bent met stempelen kun je je kaartjes uitsnijden. Maak strips van 5 cm breed en denk er weer aan dat je wat ruimte laat aan de bovenkant. Ik probeer ze allemaal even lang te maken maar dat hoeft niet. Voor de pons maakt het niks uit.












En dan komt de superfijne Angled Tag Topper pons in beeld. Ik kan je niet vertellen hoe blij ik ben met deze pons. Ik gebruik hem zo ondertussen bijna dagelijks. Tags zijn zo handig voor allerlei creatieve projecten, en hier kun je er in no-time een heleboel mee maken. Het is ook super om van restjes dessinpapier weer leuke labels te maken voor aan kadootjes etc.
Anyway, ik dwaal af!
Je ponst dus al je visitekaartjes. Je bent er bijna...








Op dit moment doe ik er vaak ook nog een stempeltje tekst bij. Ik kijk waar er wat ruimte op de tag is en daar plaats ik dan een tekst. Mijn tekstje van deze keer, You've Got Me,  kwam uit de nieuwe stempelset 'Something to Say'. Net als die leuke kleine hartjes, sterretjes en klavertjes.







En als dat erop staat dan is het tijd voor de finishing touch: een lintje! Deze keer in de nieuw in-colors voor 2014-2016: Hello Honey, Blue Lagoon, Mossy Green, Blackberry Bliss (mooi donkerpaars) en Tangelo Twist (helder oranje).



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Laat wat van je horen!